Wednesday, April 21, 2010

tanda-tanda orang sabar

'eh, mata bengkak kenapa? tengok bola eh?' aku? senyum sudaa.

dah dua hari air mata ni asyik nak kuar jew. tak tau nak sekat camne. lama tak jumpa dunia kowt or dah terlalu banyak ketawa. kenapa yeh rasa cam nak jerit jew kuat2. ya allah, berikan lah aku kekuatan.

nak cakap tapi tak terkeluar. lama dah pendam. nanges pun tak boleh selesaikan masalah.


Sabda Nabi SAW bersabda:

Rasullah telah bersabda, bagi orang yang sabar itu mempunyai tiga tanda besar iaitu :-

1. Sabar dalam melakukan perintah Allah

2. Sabar menghadapi musibah

3. Sabar menerima qada’ Allah

dan kita juga sering diperdengarkan dengan hadis Nabi saw:

“ASsabru Minal Iman” yang bermaksud Sabar itu sebahagian dari iman.

Firman Allah yg bermaksud ” sesungguhnya Allah bersama2 orang yang sabar “.

Harapan agar kita semua menghadapi hari2 mendatang dengan penuh kesabaran. susun perancangan hidup dengan rapi, berusahalah ke arah impian yang dirancangkan itu. berserahlah diri kemudiannya, sabarlah atas segala yang ditentukan oleh Allah SWT kerana Dia Lebih Mengetahui apa yang terbaik buat kita semua, yang mungkin tiada dalam perancangan kita sekalipun.

*harap2 aku tergolong dalam golongan ini. amin!

2 comments:

NichKhun said...

sabar taw farah.. saya ag suke orang yang macam kamu.. dari orang yang suke melneting dan melepaskan segala masalah kat orang laen.. huhu

kamu memang tabah. !

f.A.r.A.h said...

hha tataw nak lepas kat sape masalah nyer.
pendam sorg2 pun xbagos kn.
tah la.
anyway tengs!