Friday, October 22, 2010

khas untuk orang tersayang.

khas untuk insan yang bergelar adik : achik!

ketika kecil, mama suapkan makanan dan mandikan kita. cara kita ucapkan terima kasih kepadanya hanyalah dengan menangis sepanjang malam. ajar kita cara bermain. kita ucapkan terima kasih dengan lari sambil ketawa terkekeh-kekeh apabila dipanggil. sediakan makanan dengan penuh rasa kasih sayang. kita ucapkan terima kasih dengan menumpahkannya ke lantai. mama membelikan sekotak pensel warna. kita ucapkan terima kasih dengan menconteng dinding. mama pimpin tangan kita ke sekolah. kita ucapkan terima kasih dengan menjerit 'TAK NAK! TAK NAK! mama belikan aiskrim. kita ucapkan terima kasih dengan kotorkan pakaian mama

semasa sudah masuk alam persekolahan, mama menghantar ke sekolah, kita ucapkan terima kasih kepadanya dengan ponteng kelas. mama bagi duit belanja untuk membeli makanan, kita ucapkan terima kasih dengan mengatakan bahawa duit itu tak mencukupi. mama terpaksa ikat perut untuk membayar perbelanjaan sekolah, kita ucapkan terima kasih kepadanya dengan tidak belajar bersungguh-sungguh. suruh membuat kerja sekolah, kita ucapkan terima kasih dengan menonton televisyen. mama suruh belajar, nak exam. kita ucapkan terima kasih dengan mengunci pintu bilik dan tidur. mama suruh balik awal takut ada benda buruk berlaku pada anaknya, cara ucapkan terima kasih dengan menipu mengatakan ada kelas tambahan. mama tanya sama ada kita ada teman istimewa, kita kata 'itu bukan urusan mama lah..' . mama selalu bagi nasihat, tapi kita menjeling dan merungut 'mama, tollooonnggggg lahhhh! '

untuk adikku yang baru menginjak dewasa tetapi agak kasar.
ketika usianya mencecah 14 tahun perkembangan tingkah lakunya benar-benar membimbangkan mama.

walaupun akak tak selalu ada kat rumah, im still your sister.
akak tak tau pe apa acik buat kat luar sana.
tapi akak yakin acik tak akan mengecewakan kami semua.

acik dengan nemi jew ada disamping keluarga selalu.
jaga mama, abah dan nemi baik-baik.

walaupun acik tak sayang akak macam sayang kak ngah, akak tak kisah.
but please respect others.

masa panjang dan banyak lagi.
belajar rajin-rajin. u can do it ok!
study come first. ingat tu!

dan paling penting sekali, please jangan buat orang risau.
semua orang sayang kak chik.
jaga perasaan orang lain.

ingat tak acik selalu kena marah dengan abah,
bukan sebab tak sayang. tp degil sangat. suka melawan.
insyallah hanya masa boleh ubah dirimu.

mama selalu call akak tanya pasal acik.
dulu mama pun selalu call akak tanya pasal angah.
penat nak simpan rahsia orang ni.
penat nak dengar semua ni.
penat nak pikir masalah orang ni.
sayang kamu semua ok.
aku kan akak :)

*p/s : macam tulis diari dan warkah terakhir. hee nak mampuih dah nii. love u yeah nurizzuani nasir :DD

4 comments:

.s.o.f.i.a. said...

kasih sayang keluarga kasih sayang yang tak terbanding kan....???

Aidy Shahiezad said...

like it this entry.. :)

visit my latest entry:

Sehari Berdansa Kara'Oke...
http://aidyshahiezad.blogspot.com

f.A.r.A.h said...

sofia : yup :)

f.A.r.A.h said...

aidy : thnks yeah!