Saturday, August 14, 2010

jangan panggil ARWAH untuk orang yang dah mati?

habis nak panggil apa?

tukarkan kepada almarhum / almarhumah, allahyarham / allahyarhamah atau nama je pun ok. ini kerana AL ARWAH adalah nama jin. tak pasti dari mana datang nya perkataan arwah dalam masyarakat melayu.

sejak Rasulullah SAW wafat 1400++ sunnah ditinggalkan. macam2 bid'ah yang sedang kita amalkan. jika disebut pasti ada bantahan sebab kita telah berkurun lama sinonim dengan amalan tersebut

*dapat dari sumber yang boleh dipercayai, just untuk dikongsi bersama

nak minta sumbangan korang boleh tak? sumbangkan atau sedekah kan AL-FATIHAH untuk atok saudara ku yang baru meninggalkan kita dan dunia pada awal Ramadhan dimana kita semua sedang seronok menyambut puasa. AL-FATIHAH..

7 comments:

Miss Izah Mohamed said...

al fatihah....

shafiq said...

bagus informasi ni. thanks for sharing. ;)


My latest entry : Luntik, Kucing Bertelinga Empat

niakula said...

aiya!! teman bru tau hri ni...adeh -_-"

f.A.r.A.h said...

miss izah : thanks

f.A.r.A.h said...

shafiq : welkem2 :D

niaku : haha sama la bru tau gak tu yg kongsi bersama :)

hans said...

owh yer ker?
baru ku tahu

P/S : Header Baru H.P.B Blog. Thanks Blogger Dark Half!

f.A.r.A.h said...

sama laa :)