Friday, May 7, 2010

permainan PopCap yang best

aktiviti harian aku kalau takde kjew kat ofis men games 'plants vs zombies'. kalau ada kerja penat la teramat2 sangat. tapi kalau takde kjew boring la gila2. haha banyak songeh plak eh.

ok, jom bercerita. games ni pasal mayat hidup atau zombies yang muncul di kediaman dari perkuburan berhampiran. untuk lawan zombies2 ni korang just perlu gunakan pelbagai jenis tumbuhan untuk mengelakkan zombies sampai ke dalam rumah dan makan otak korang, haha macam kelakar bunyi nya tapi tak salah kalau mencuba. best!


jalan cerita yang ringkas dan tak yah nak susah2. just gunakan tetikus atau 'mouse' korang untuk gerakkan dengan cara point and click.
mula2 aku tak reti main gak. tekan punya tekan expert dah oh sekarang ni,haha


nak tanam tumbuhan korang perlu kumpulkan cahaya matahari secara semula jadi atau dari pokok matahari. macam2 jenis tumbuhan ada. best jew bila tengok zombies2 ni mati kena tembak,kena bom atau pukau atau pape pun lah. haha tumbuhan tu boleh tukarkan kepada tenaga dan senjata untuk kalahkan zombie2 tu.

walaupun games ni nampak macam kebudak2 kan, permainan kasual dan ringkas tapi best sebab bagi pengalaman dan faktor keseronokkan yang berterusan. tau2 jew dah 5.45 pm. balik ofis daaa. :)

8 comments:

@xiM said...

ni game kat fesbuk ker?

f.A.r.A.h said...

eh,xde la. online game. http://www.popcap.com/games/pvz :)

Nurain Hasan said...

dear,i dah khatam games plant zombie ni..best gile kan.
:))

Zinedine Zaiddin said...

Boleh download x? Try main yg trial..tp x syok ar..keh3

f.A.r.A.h said...

nurain : haha pro gila la ni. best gilaa lah! :)

f.A.r.A.h said...

sang karipap : tah la. haha cuba2 la sendiri.

aNiss said...

hohohoho.....
da level +++
:)
mmg best n mencabar jiwa....

f.A.r.A.h said...

aniss : waa,ramai rupanya peminat game ni, haha ingat aku sorg.